X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Sobre la franquicia X-Men, de Marvel Comics, actualmente desarrollada por 20th Century Fox
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X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 10:33

Posteen aqui los reviews que encuentren en la web, si quieren transcribir algun articulo impreso, o comentarios sobre lo que escuchen en radio y TV

Link a Rottentomatoes (actualmente 64%, 7/11): http://www.rottentomatoes.com/m/wolverine/
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 10:44

Wolverine, previsible tanque de Hollywood
Se trata de una precuela de la saga de X-Men

Nuestra opinión: regular

En 2000, 2003 y 2006 se estrenaron las tres películas basadas en los populares mutantes surgidos de las historietas de la editorial Marvel. El éxito comercial de la trilogía (y el más que digno resultado artístico de los dos primeros films dirigidos por Bryan Singer) permitieron que la saga extendiese sus tentáculos en diversas direcciones. En este caso, se le encargó al sudafricano Gavin Hood, ganador del Oscar al mejor largometraje extranjero por Mi nombre es Tsotsi , que rodara una precuela sobre los orígenes de los personajes y, más precisamente, de Wolverine, el hombre lobo de garras filosas interpretado por el galán (y aquí también productor) Hugh Jackman.

Más allá de las tres o cuatro secuencias de acción sustentadas en la espectacularidad que permite en la actualidad el despliegue de efectos visuales generados por computadora en toda producción a gran escala, buena parte de los 107 minutos de X-Men Orígenes: Wolverine están dedicados a conflictos (una historia de amor trágica, el duelo entre el protagonista y su cruel hermano Victor Creed, los proyectos genéticos con mutantes a cargo de un militar desquiciado) que van de lo insustancioso a lo ridículo. Si la película está plagada de parlamentos torpes y altisonantes, de situaciones de un absurdo no buscado y de actuaciones incapaces de conectar emocionalmente con el espectador, hay momentos que hasta dan vergüenza ajena, como la escena en la que Wolverine enfrenta sobre un ring a un obeso con el objetivo de sacarle a golpes una confesión. Se supone que ese pasaje tiene un tono humorístico, pero el resultado es más bien patético.

Con una narración efectista y falsamente épica (hay que ver la profusión de tomas cenitales con grúa), con un héroe como Hugh Jackman que hace todos los esfuerzos posibles para dotar de algo de profundidad y de humanidad a su contradictoria criatura; y con una alarmante falta de creatividad, X-Men Orígenes: Wolverine resulta un producto destinado a un consumo masivo (al menos en su semana de estreno), pero muy efímero. Cuando el cine norteamericano nos había acostumbrado, gracias a los aportes de directores como Sam Raimi, Christopher Nolan, Guillermo Del Toro o el mismo Singer, a blockbusters construidos con solvencia e inteligencia, esta película nos devuelve al universo más mediocre y previsible de los tanques de Hollywood.

Diego Batlle

http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1122853
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 10:49

Wolverine es una de las películas más esperadas del año, y de las que mas expectativas se generaron. Eso por mi parte creo que es una contra.
Y además al saber que es una precuela, sabemos donde termina. Eso es algo raro como experiencia cinematográfica.
Obviamente el atractivo de la película, se da por la excelente combinación del personaje y su actor. Hugh Jackman tiene un gran carisma y es increíble como logró llegar a la gente por su calidad actoral, además de volver locas a las chicas de “mediana edad”.
Por su parte el está muy bien en su actuación.
Yo creo que donde falla la producción, es en el pulido de detalles. Si analizamos los títulos del comienzo, tienen un trabajo brillante, que luego no se mantiene en el resto de la película.
Tiene algunas muy buenas escenas de acción, y otras ya un poco más “playstation”.
Es para destacar el casting, ya que han puesto algunas caras conocidas en buenos papeles.
Por la reacción vista en las dos avant premiere que hizo la web, está claro que la mayoría de la gente saldrá muy conforme (algunos salieron como locos!). Y mi comentario simplemente va para bajar un cambio, ya que creo que conviene bajar las expectativas para tener un mejor resulta. Es una película que entretiene, que paga la entrada sin chistar. Solo creo que podría haber sido mejor. Pero Hugh Jackman es groso, y el solo banca la película.
Y si la medimos como la “cuarta película” de una saga, realmente hay que darle la derecha porque nadie llegó a esta altura logrando mantener el interés. Ojalá ahora hagan la de otros personajes, como se habló en algún momento.
Wolverine, para ver en el cine si o si.
Sir Chandler


Wolverine es una película muy entretenida que cuando termina deja cierta sensación de decepción.
No es que la propuesta sea un desastre, sino que ni Marvel ni los productores del film le sacaron jugo al personaje.
La película propia de Logan daba para mucho más.
La trama es una precuela del primer film de Bryan Singer que narra un origen de Wolverine creado para esta producción.
La historia tiene muy poco que ver con los cómics, algo que probablemente haga enfurecer a los más fanáticos de este mutante. Especialmente cuando se enteren en las primeras escenas, antes de los créditos iniciales, que Wolverine y Sabretooth ahora resulta que son hermanos!!
Tomaron algunos pocos elementos de la miniserie Origin (publicada entre 2001 y 2002), que narró en la historieta la vida del personaje antes de su incorporación al grupo del profesor Xavier , pero la verdad es que no le dieron bola al cómic y los guionistas se tomaron muchas libertades.
Por momentos parece un refrito de Mad Max con superhéroes.
En mi opinión la gran falla de Marvel y los productores radicó en la decisión de volver a contar el origen de Logan (que ya se había tratado en X-men 2), en lugar de presentar una historia nueva que transcurriera luego de X-Men 3.
Después de una trilogía volver para atrás y utilizar hechos y escenarios que ya fueron trabajados resultó un gran desperdicio porque en definitiva este film no aporta nada a la saga de X-Men en la pantalla grande.
De hecho el misterio que giraba en torno al pasado de Wolverine en las películas anteriores hacía que Logan fuera mucho más interesante.
El director Gavin Hood, quien se destacó hace uno años con su film Mi nombre es Tsotsi, tuvo el complicado desafío de mantener enganchado a los espectadores con una trama que desde un comienzo la gente ya sabe como terminará.
Le puso pilas a las secuencias de acción pero no alcanzó.
Se nota que Hood no es fanático de los cómics ni de Wolverine y la película carece de emoción que tuvo por ejemplo Iron Man o los filmes de Singer.
Tampoco hubo un cuidado de la continuidad de la saga. Por algunos hechos que se ven al principio de la historia la trama se desarrollaría durante los años setenta luego de la Guerra de Vietnam, pero como no hubo el mínimo interés en recrear la época este punto no termina de quedar muy claro.
Entre los aspectos positivos se destacan los efectos especiales y los paisajes naturales que son espectaculares. También estuvo bien equilibrado el drama con la acción.
La esperada aparición de Gambito, uno de los mutantes más queridos por los lectores del cómic, resultó agradable aunque lamentablemente no hace demasiado y su lugar en la historia se resume a una participación secundaria.
Reitero, la película es entretenida y la pasás muy bien en el cine, pero por el potencial que tenía Wolverine y las cosas que se hicieron con él en la historieta en los últimos 34 años, la nueva producción de Marvel en la pantalla grande deja cierto sabor amargo.
Los que no le den bola a los cómics probablemente la disfrutarán más.

Hugo Zapata

http://www.cinesargentinos.com.ar/fichas_2009/wolverine.shtml
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 10:56

El negocio de la vida mutante

El éxito de la trilogía X-Men condujo casi naturalmente a una serie de spin-offs que arrancan con su personaje (y su actor) más popular. Pero el film del sudafricano Hoods nunca consigue apartarse de una rutina salpicada de efectos especiales.

Por Horacio Bernades

En el lenguaje televisivo se llama spin-off a toda serie protagonizada por un personaje que proviene de otra serie. X-Men Orígenes: Wolverine inaugura, en cambio, una suerte de ametralladora de spin-offs, centrados en distintos personajes de X-Men, que la Fox irá lanzando cada dos años, de aquí en más. Como el título general lo indica, se trata de precuelas, que se retrotraen hasta el momento en que cada mutante descubre su condición. Con Magneto, Deadpool y varios más encabezando proyectos en desarrollo, el fuego de X-Men Orígenes lo abre Wolverine. Privilegios que da la fama. La del personaje, que siempre tuvo un papel destacado en la serie y, más aún, la del actor que lo encarna, Hugh Jackman. Conviene no olvidar que, además de haber sido coronado como el hombre más sexy del mundo en una reciente encuesta de la revista People, en febrero pasado Jackman escaló hasta ese Olimpo que es el escenario del Kodak Theatre en la ceremonia del Oscar, con el mundo entero por testigo de la ascensión.

Confirmando el carácter de todos los superhéroes creados por Stan Lee (ver Hulk y El hombre araña), X-Men Orígenes: Wolverine se abre con una tragedia familiar y se cierra con otra. La primera la protagoniza Logan-niño, a mediados del siglo XIX, en una cabaña al norte de Canadá. La otra, un Logan ya adulto, al que la cámara abandona junto al cuerpo exámine de un ser amado. Dotado de garras retráctiles que, como para todo héroe de Lee, representan una dote tanto como una condena, Logan se convierte en Wolverine a pesar de sí mismo. La primera vez que prueba sus garras lo hace sobre la persona equivocada y se ve obligado a huir al bosque. Veterano de casi todas las guerras abordadas por los Estados Unidos (la secuencia de créditos lo muestra combatiendo en la Guerra de Secesión, la Primera Guerra, la Segunda y la de Vietnam), tras comprobar su poder letal Logan decide renunciar, formar una familia y retirarse al campo, a cortar leña (pero no con las garras, sino a hachazo limpio).

Allí, la tragedia viene a buscarlo otra vez. Es la definitiva: el coronel Stryker (Danny Huston), que a fines de los ’60 lo había reclutado para el Equipo X –comando integrado por “seres especiales”– vuelve para hacer de él un hombre de adamantio. Metal indestructible que le permitirá, de allí en más, cortar en dos a un helicóptero con sus garras, como de hecho sucede en la escena más espectacular de la película. Como modo de destacar, por comparación, que el lado salvaje no es el único que Wolverine tiene, los guionistas introducen a su hermano postizo, Dientes de Sable (Liev Schreiber). Que, a diferencia de él, disfruta como loco cada vez que le arranca la cabeza a alguien. Para que los fans vayan calentando los motores, en el Equipo X asoman futuros X-Men, que reaparecerán en el futuro. Entre ellos, Deadpool, especialista en el uso de la espada, Wraith, que se teletransporta, Bradley, capaz de electrizarse, y The Blob, gigante obeso.

Como es consustancial al Hollywood de hoy en día, préstamos y reciclados abundan. El par Wolverine/Dientes de Sable remite a la fábula de Caín y Abel; el Logan leñador, que sufre una atroz pérdida familiar, copia El fugitivo Josey Wales, de Clint Eastwood; los viejos miembros del equipo que van siendo ejecutados uno a uno hacen pensar en Watchmen y la isla atómica de Three Mile, en la que Stryker pergeña mutantes, es una cita evidente de La isla del Dr. Moreau. El conspirativismo de la época es honrado, a su turno, tanto por la traición del ser amado como por el maquiavelismo y perversidad de que hace gala ese representante del Estado que es el coronel Stryker.

Como X-Men Orígenes se inicia en tiempos de Obama, en algún momento el delirio belicista de Stryker lo lleva a anunciar, como nuevo Bush, que “los días en los que nuestro país se quedaba cruzado de brazos han terminado”. Dirigida por el sudafricano Gavin Hoods (cuya Mi nombre es Tsotsi fue nominada, años atrás, al Oscar al Mejor Film Extranjero) y brindándole a la afición el consabido show de efectos digitales, lo que le falta a Wolverine es alguna dosis de audacia u originalidad. Cualquier cosa que la arranque de las rutinas de línea de producción y haga de ella una película menos pochoclera. Pero eso no sería negocio, se supone.

http://www.pagina12.com.ar/diario/suplementos/espectaculos/5-13689-2009-04-29.html
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 11:19

HUGH GOTTA BELIEVE!
'X-MEN' PREQUEL IS KICKASS KICKOFF TO BLOCKBUSTER SEASON


By LOU LUMENICK
Rating: Imagen

AFTER hosting the Oscars, jumping nude into a waterfall -- as Hugh Jackman's title character does in "X-Men Origins: Wolverine" -- must have seemed almost easy.

The first blockbuster of Hollywood's summer accomplishes its mission with élan -- if a tad less stylishly or humorously than last year's heavy metal kickoff, "Iron Man."

Which is not to say this prequel to the "X-Men" trilogy is rusty.

It's packed with nonstop action, has cutting-edge special effects and stunt work, terrific cinematography (by Donald McAlpine) and beautiful locations, and is tautly directed by Gavin Hood.

A super-buff Jackman gets to explore the character in more depth than previously and Liev Schreiber, as his brother, makes a dandy bad guy.

But like most superhero origin stories, there's a certain predictability inherent in sketching in the back story of a well-established character like Wolverine.

After an intriguing prologue set in 1845 that establishes our hero and Victor (later Sabretooth) as mutant brothers, the movie segues into the best title sequence since "Watchmen."

We watch the brothers fight in the Civil War, World War I, World War II and Vietnam (somehow they miss Korea).

By that point, they're in a covert cadre of military mutants known as Team X. But Wolverine lacks the blood lust of the others, particularly Victor, and walks away during a mission in Namibia.

Six years later, settled with a wife (Lynn Collins) and working as a lumberjack in the Canadian Rockies, they pull him back in again after tragedy strikes.

Wolverine wants vengeance against his brother for an unspeakable act. But can he trust Colonel Stryker, the former commander of Team X, who offers to increase Wolverine's powers with Marvel Comics' signature super-strong alloy adamantium so he can triumph over Sabretooth?

"We're going to make you indestructible," he says. "But first we have to destroy you."

Though Danny Huston is less menacing than Brian Cox -- who played Stryker in "X-2" -- it's fairly obvious things are not going to work out as planned.

At attempt to erase Wolvie's memory launches our newly enhanced hero on an odyssey that takes him from Las Vegas to New Orleans to Three Mile Island, where he encounters (and re-encounters) numerous -- perhaps a bit too numerous for the film's good -- mutants.

They include the all-too-briefly glimpsed Deadpool (Ryan Reynolds), Gambit (the wonderfully named Taylor Kitsch), Bolt (Dominic Monaghan) and the young character later to be known as Cyclops, who has his own secret.

Fortunately, Jackman is well-matched with Schreiber, who can sneer with the best of them and wears fangs well. The two have three spectacular battles together before squaring off against a formidable enemy atop a nuclear reactor.

There's no shortage of "wow" moments, but the strong liberal political subtext of the trilogy has largely disappeared.

That's a surprise coming from South African director Hood, who helmed "Rendition," perhaps the most pointed movie to come out of the second Gulf War.

But he keeps the film's camp elements in check and the story moving.

"X-Men: Origins" is sharp enough to get the job done.

http://www.nypost.com/seven/04292009/entertainment/movies/hugh_gotta_believe__166736.htm
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 11:31

Note: los tres asteriscos son el "puntaje"

X-MEN ORIGINS: WOLVERINE (2009)

* * *

X-Men Origins: Wolverine is everything one would expect from an X-Men movie, but unfortunately it cannot entirely escape its, er, origins as a prequel.

“I’m going to shoot Wolverine point blank with some adamantium bullets. It won’t kill him, but he’ll forget everything that has happened to him!” the villain snarls.
“Why?” a sidekick wants to know.
“Because this is a prequel, damn it!” the villain replies. “And we all know that Wolverine suffers from memory loss and has no idea of how he got to be Wolverine at the start of the first X-Men movie !”
And so he does . . .

Like most prequels a feeling of why? hangs in the air. If you had seen X-Men and X2 then you’d more or less have an idea how things pan out towards the end. Also, Wolverine is one of the more charismatic Marvel comic book characters and probably doesn’t really need a back-story or origin tale when one thinks about it. Fortunately the whiff of prequel pointlessness doesn’t distract too much from onscreen proceedings. Wolverine remains a fun comics outing that’ll probably have you going “that was cool” as you leave the cinema.

The movie kicks off unexpectedly in 1854. A young Logan (Wolverine) kills a man whom he believes to be the murderer of his father. It turns out that Logan is a mutant who has sharp bony claws protruding from his knuckles at will. Pretty cool, plus he is very strong, has acute animal senses and can recover from almost any injury. Logan’s brother Victor (Sabretooth) also happens to be a mutant who has, um, very long fingernails. That and - like the Immortals in the Highlander movies and Tom Cruise - they seem to be stuck in their thirties forever.

"The climax is sadly on the, um, anticlimactic side . . ."

Wanted for the man’s murder, they flee together and do what any mutant with animalistic super-powers would do: join the army and fight in “normal” people’s endless wars. Thus in an opening credit sequence similar to the one in the recent Watchmen we watch Wolverine and Sabretooth fight in countless wars: the American Civil War, the Great War, World War II, and Vietnam. (Actually it is kinda depressing just how many wars there have been throughout the ages. Only the dead have seen the end of war, as Plato said.) Wolverine (Hugh Jackman) is however getting tired of all the endless bloodshed whilst his brother Sabretooth (Liev Schreiber) is however acquiring a taste for all the senseless violence.

Following an altercation during the Vietnam War both brothers are recruited by the government to become part of a top secret, Black Ops squad consisting of super-powered mutants. But Wolverine has had enough and after the squad executes some Nigerian villagers he quits. No-one simply quits however and six years later it would seem that Sabretooth has gone rogue and is gunning for former members of the squad and Wolverine is next on his list of targets . . .

There is much to enjoy in Wolverine. There is at least one eye-popping action sequence (involving Wolverine battling a helicopter and two armoured vehicles) that will leave a silly grin on your face. An early sequence involving the mutant squad tackling a Nigerian crime lord is also fun. South African director Gavin Hood (Tsotsi) may not have any experience with mega-budget blockbusters, but he stages the various action sequences well. Thankfully there are no Michael Bay-style shaky cam editing and Hans Zimmer hammering you on the head soundtrack music.

The ending is unfortunately on the anticlimactic side as Wolverine and Sabretooth together fight a mutant with various super-powers “taken” from other mutants (a bit like Sylar in Heroes one supposes). The finale doesn’t quite hang together that well and also suffers from leaps in plot logic. It’s as if the writers didn’t know what should happen next.

But these are minor issues: Wolverine boasts some neat special effects, some decent acting and, best of all, it runs for less than two hours unlike some recent bloated, butt-numbingly long super-hero epics (we’re looking at you here, Spider-man 3). It is everything you’d expect, but at the back of one’s mind there is still a nagging voice that perhaps the material would have worked better as a standalone movie instead of a prequel. Perhaps next time. Hopefully X-Men Origins: Wolverine won’t be a once-off and we’ll get to see Hugh Jackman in action again in a future Wolverine instalment . . .

(Stuff we’ve learned from Wolverine: Three Mile Island isn’t a nuclear plant as we’ve all thought, but is actually a top secret government facility for storing captured super-powered mutants! Who could have guessed?)

(Note: This review is based on the final print of Wolverine shown to the South African press and not the unfinished “work print” that is floating around on the Internet as an illegal download. You really shouldn’t download movies like Wolverine and watch them on your small computer screen. Movies like this are meant to be seen in the cinemas! Interestingly enough all press corps members had to hand in their cell phones so that no-one can make an illicit recording of the movie and, um, post it on the Internet. Yes, we also believe that that is a bit like re-arranging the deck chairs on the Titanic . . .)
http://www.scifimoviepage.com/wolverine.html
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Kanon » 29 Abr 2009, 11:49

X-Men Origins: Wolverine UK Review
Logan's back in this action-packed but under-developed prequel.

by Orlando Parfitt, IGN

UK, April 28, 2009 - Despite one of the most troubled pre-release build-ups ever for a summer blockbuster movie, X-Men Origins: Wolverine isn't the unmitigated disaster many had feared, but it's no classic either.

As if talk of a troubled set, an interfering studio and the need for re-shoots wasn't bad enough, the almost-finished film's online leak no doubt ensured most of its target audience had made up its own mind as to Wolverine's merits long before it arrived in cinemas.

Admittedly, it seems many unfortunate rumours weren't wide of the mark and it's hard to ignore claims of tensions between director and studio over the focus of the movie as you watch, inconsistencies bubbling as they do in the background. Whilst the movie's flaws don't stop X-Men Origins: Wolverine from being good fun, there's the sense that this is an under-developed film; one that's straining to cram too many characters and ideas into its 98-minute duration. There's an enjoyable time to be had with Wolverine, but it's also somewhat unsatisfying.

Set before the X-Men trilogy, the film takes us back to the childhood of Marvel's most iconic mutant. In a pre-credit sequence, we see the young James Logan and Victor Creed (who becomes Sabretooth) back in the 19th century. After some fairly nightmarish domestic drama, mini-Wolvey (rather justifiably) kills his father and the pair go on the run.

Over a century later and the now grown-up duo are recruited by sinister army colonel William Stryker (Danny Huston) to serve in a special unit made up of super-powered mutants. Logan (Hugh Jackman) soon leaves Team X in disgust however, when the team begins killing innocent civilians, and adopts a quiet life as a lumberjack in the Canadian Rockies with his cute teacher girlfriend (Lynn Collins).

Six years later, Stryker tracks Logan down and tries to persuade him to join his new government venture - the 'Weapon X Project'. Initially refusing, Sabretooth destroys Logan's peaceful lifestyle forever, and he reluctantly agrees to join Stryker's team. Logan is infused with Adamantium - making him virtually indestructible - and he embarks on a journey of revenge.

Somewhat frustratingly, the movie actually delivers its finest moments in the first 15 minutes, with two of the opening scenes showcasing some of the best comic-movie action we've ever actually ever seen.

Firstly, the credit sequence, which shows Logan and Creed fighting in various wars (from the American Civil War to Vietnam) is beautifully - even poetically directed - and brilliantly conveys the emerging characteristics and capabilities of the duo (indeed, we'd pay good money to see a 'Wolverine and Sabretooth: The Military Years' spin-off).

The next scene is even better. After Logan's joins Team X, Stryker instructs the gang of mutants to assault the heavily armed base of an African dictator. The sequence introduces the likes of Agent Zero (Daniel Henney), John Wraith (will.i.am), Wade Wilson (Ryan Reynolds), Dukes (Kevin Durand) and Bolt (Dominic Monaghan) and sees them showcase their various powers. Particular highlights are Agent Zero dishing out some spectacular gunishment, and Ryan Reynolds's sword-wielding antics as Wilson.

The scene is a raucous delight not only for the frenetic action and team work displayed by the talented ensemble, but also for the hugely entertaining antagonistic dynamic between this unnatural alliance of characters. There's a lot of fun to be had with Team X, but the nippy pace of the narrative means that no sooner are the gang of mutually-suspicious mutants assembled than the action has to move on.

It's indicative of Wolverine's main failing, the film flirts with ideas, concepts and characters, but never properly integrates them in a way that feels fully-realised. The film falls into the familiar trap of trying to shoe-horn as many fan favourites as possible into the movie, but makes their appearances so brief that the results are ultimately unsatisfying. It's just annoying to be given a glimpse of a favourite character, but not to see them fully fleshed out.

Gambit is a prime example. A classic character and played by the talented Taylor Kitsch, his role in the story is unfortunately just muddled, confusing and never leaves you with a sense of who he is or what motivates him. One minute he's fighting Wolverine, almost for the sake of it, the next he's virtually Logan's sidekick. His appearance will excite fans but there just isn't the space to properly integrate him into the narrative.

Ditto Ryan Reynolds as Wade Wilson. The actor is so perfectly cast as the quip-happy mercenary that he left us pining for far additional screen time so we could see more of his interpretation of the character. If rumours that the extra reshoots were to add more scenes for his character are true, then Reynolds must have had precious few on-screen minutes initially.

Bucking the trend is Liev Schreiber's Victor Creed, whose antagonistic and constantly-shifting relationship with Wolverine is the centrepiece of the film. He's almost always convincing and saves the film. This slow-burning, ambiguous relationship is an example of the impact a storyline can make if it's given time to breathe.

Schreiber makes an outstanding contribution - he's both menacing and witty as Sabretooth - but, make no mistake, this is Jackman's film. Indeed X-Men Origins: Wolverine feels like an old-school star vehicle; a project revolving around a character so perfectly calibrated to the look and personality of the lead actor. After ten years, Jackman can play the role in his sleep, with his well-publicised physical preparation making Wolvey an even more monstrous, physical (and veiny) creation.

At times, Jackman even gets close to being emotionally affecting as the morally-conscious mutant, but genuine psychological depth is always again scuppered by the breakneck speed of the narrative. This is perhaps -speculatively, of course - where the lingering ghosts of studio inference can be still be felt. Hood, who presumably won the gig off the back of his hugely moving South African drama Tsotsi, has tried to add some emotional vulnerability to the title character, but this is never fully realised or developed either. Logan suffers personal tragedy, but he has no time to show grief because he's got an appointment with a helicopter attack, for example.

Maybe general audiences, who care less about the characters and X-Men lore, will be best served by Wolverine (this certainly seemed the case at the screening we saw). Hood may not have been able to impart the depth of emotion that he wanted, but less characterisation means more action, and the narrative brevity ensures that the film's pace never sags or lets up until the movie's conclusion.

Wolverine is fun, enjoyable and occasionally exciting, but 24 hours after you've left the cinema, you might remember as little about the events of the movie as Wolverine himself.

3 out of 5 Stars | 6/10
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Devil_May_Cry
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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Devil_May_Cry » 02 May 2009, 09:43

Sólo una mutación fallida
Carlos Schilling
De nuestra Redacción
cschilling@lavozdelinterior.com.ar

“X-men orígenes”

Calificación: regular (Estados unidos, 2009).


Si usted pensaba que nunca más iba a ver en el cine malos malísimos que matan a viejitos desamparados, se equivocaba. Aquí está X-Men Orígenes: Wolverine para sacarlo del error. Pese a que la teoría de la evolución es tan explotada en sus guiones, la saga X-Men involuciona. Lo que en las tres entregas anteriores demostraba ser una fecunda fuente de imaginación fantástica, se transforma en esta cuarta en una sucesión de lugares comunes y violencia gratuita.

Como suele suceder cuando el ingenio se agota, la historia retrocede en busca de sus inicios. Está comprobado: las precuelas son el certificado de defunción de las buenas ideas. De modo que tal como lo proclama su título X-Men Orígenes: Wolverine no narra una nueva aventura del equipo de mutantes que lucha para sobrevivir en la Tierra sino el origen de una de sus criaturas más carismáticas: Wolverine, el hombre lobo interpretado por Hugh Jackman.

La primera escena es perfecta, un verdadero mito fundacional, con padres asesinados y hermanos que se reconocen en el estigma de ser medio humanos y medio animales. Todo empieza en Canadá, en el año 1845. Los niños que en el futuro se convertirán Wolverine y Sabretooth huyen por el bosque perseguidos por cazadores, pero de pronto ese bosque se transforma en el escenario de diversas batallas del siglo XIX y XX: la de Secesión, la Primera y la Segunda Guerra Mundial, Vietnam. Siguen juntos, peleando espalda contra espalda, pero mientras uno (Jackman) se inclina hacia la humanidad; el otro (Schreiber) se inclina hacia la animalidad.

Ambos son reclutados por el coronel William Stryker para conformar un pelotón de soldados con “habilidades especiales”. Wolverine abandona el equipo cuando éste se transforma en una máquina asesina y se retira a las montañas Rocallosas para vivir con una mujer y trabajar como leñador. Pero el tiempo de serenidad termina pronto y Wolverine se ve obligado a volver a derramar sangre en busca de revancha.

Pese a la trama abigarradísima, repleta de venganzas, revelaciones de último momento y giros inesperados en todos los sentidos, X-Men Orígenes: Wolverine es una película lineal, atiborrada de efectos especiales, que no consigue llenar el vacío que ella misma va gestando en su propio desarrollo argumental.

Para dispuestos a tolerarle cualquier cosa a la saga X-Men .
Una virtud: el lobo encarnado por Liev Schreiber.
Un pecado: tantos, tantos lugares comunes.

http://www.lavoz.com.ar/nota.asp?nota_id=512694
Nos Vemos A Nosotros Mismos Como Seres Reales, Pero Quizas Somos Nuestro Propio y Engañoso Espejismo, Yo Que Me Veo Denso y Palpable, Soy Sin Embargo Alucinacion De Mi Mismo

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Re: X-Men Orígenes: Wolverine - Reviews de medios

Mensajepor Poyo » 02 May 2009, 13:06

Wired.com:

Review: Wolverine’s Unbridled Rage Never Looked So Good

By Hugh Hart # April 28, 2009

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Hugh Jackman keeps his rogue charm on a tight leash in superhero prequel X-Men Origins: Wolverine.

The picturesque, PG- 13 revenge epic pits Jackman’s scowling Logan, aka Wolverine, against vicious freaks, a mad scientist and a brutal big brother that could give kids nightmares. It also explains, once and for all, the brokenhearted rage that drives Marvel Comics’ adamantium-clawed alpha mutant.

Dispensing with X-Men: The Last Stand’s cartoony aspects, South African director Gavin Hood, who won a 2006 foreign-language Oscar for Tsotsi, hews closer to the brooding tone established by Bryan Singer’s first two X-Men movies.

Where Batman vents his fury amid the alleys and skyscrapers of Gotham City, Wolverine favors the great outdoors. Wolverine was shot primarily in New Zealand (standing in for Logan’s home base in the Canadian Rockies), and the country’s spectacular vistas figure into the film’s best sequence, in which a muscled-up Jackman bounds stark-naked off waterfalls and across wheat fields after getting fried in a tub while being surgically transfused with indestructible metal alloy.

The movie, which opens Friday, traces Wolverine’s youthful adventures with protective older brother Victor Creed/Sabretooth (edgy Liev Schreiber). In a decades-spanning opening montage, the 175-year-old brothers, thick as blood, claw their way together through the Civil War, World War I, D-Day and Vietnam.

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Feita la Emma Frost...

Recruited by mad scientist Stryker (Danny Huston), Wolverine and Sabretooth venture to Nigeria with X Team mutants including yammering swordsman Wade Wilson/Deadpool (Ryan Reynolds), sharpshooter David North/Agent Zero (Daniel Henney), teleporter John Wraith (Black Eyed Peas’ Will.i.am), Fred J. Dukes/The Blob (Kevin Durand) and psychic electrician Bradley/Bolt (Lost’s Dominic Monaghan).

Fed up with the violence, Wolverine deserts the mission and finds himself, six years later, living a blissful logger’s life with lovely Kayla Silverfox, played by Shakespearean hottie Lynn Collins, who brings earthy depth to what in other hands might have been a thankless love-interest role.

When the past catches up with Wolverine, he brawls his way across North America to a third-act showdown that makes the most of eerily monumental architecture.

Along the way, we catch glimpses of Scott Summers/Cyclops (Tim Pocock), Emma Frost (Tahyna Tozzi) and a climactic cameo by a familiar X-Men trilogy character who sets the stage for further adventures. Origins also marks the long-awaited screen debut of Wolverine’s suave, card-shuffling sidekick Remy LeBeau/Gambit, portrayed by silky-smooth Taylor Kitsch (TV’s Friday Night Lights).

Except for a few bits of macho banter, dialogue is deadly earnest stuff in the Wolverine script by David Benioff (Troy) and Skip Woods (Hitman). The movie’s action scenes are generally fast and furious, though Wolverine’s unsheathing of the claws smacks of special-effects fakery, an unexpected misfire in an otherwise visually impressive movie.

Funniest fight: Wolverine versus the Blob, who offers fat-suit comic relief as a 500-pound variation on Mickey Rourke’s Wrestler character.

Wolverine’s supporting weirdos all get to show off their abilities, but Stryker — the man in charge of the deadly crew — lacks menace. Given that he’s the mad scientist orchestrating the mayhem, Stryker, as played by Huston, seems oddly bland compared to Brian Cox’s villainous take on the role in X-2. Huston’s even-keeled performance makes a point that unremarkable bureaucrats can wreak horrific evil, but Origins would have benefited from a more striking Stryker.

Throughout, the film’s secret weapon is Oscar-nominated cinematographer Donald McAlpine (Moulin Rouge!), who frames Wolverine’s darkly satisfying quest against natural settings that are positively superheroic.

Wired: Handsome hero is matched by spectacular locales.

Tired: Bland mad scientist and fake-looking claws dampen the excitement.


La tengo que ver... :?


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